10 Μύθοι του SEO που πρέπει να αγνοήσετε

10 Μύθοι του SEO που πρέπει να αγνοήσετε

Οι μύθοι του SEO στην καλύτερη περίπτωση, είναι ελαφρώς παραπλανητικοί, ενώ στη χειρότερη περίπτωση, σας οδηγούν να σπαταλήσετε πολύτιμο χρόνο, χρήματα και πόρους σε πράγματα που δεν θα βελτιώσουν ποτέ το SEO της ιστοσελίδας σας.

Ας καταρρίψουμε τους 10 πιο κοινούς μύθους σχετικά με το SEO.

  • Το SEO είναι ξεπερασμένο
  • Το SEO γίνεται μόνο μια φορά
  • Το Google κατατάσσει μόνο καινούριο περιεχόμενο
  • Οι long-tail λέξεις κλειδιά βοηθάνε περισσότερο στην κατατάξη
  • Το διπλό περιεχόμενο έχει επίπτωσεις στο SEO
  • Τα post στα social media βοηθάνε στην υψηλότερη κατάταξη
  • Το PPC δεν επηρεάζει την θέση κατάταξης
  • Το PageRank δεν βοηθάει πλέον
  • Το SEO αφορά μόνο την κατάταξη στα αποτελέσματα
  • Η έρευνα λέξεων κλειδιών δεν είναι σημαντική

1. Το SEO είναι ξεπερασμένο

Ίσως αυτό να είναι πιο απλή ανοησία από έναν μύθο, αλλά αξίζει ωστόσο να κοιμηθούμε.

Το ευρύ κοινό θεωρεί ότι το SEO πλέον είναι μια ξεπερασμένη τεχνική. Σύμφωνα με το Content Explorer του Ahref αυτή η φράση έχει ειπωθεί 3.367 φορές από τον Ιούνιο του 2016. Κατά μέσο όρο αυτό είναι 66 φορές ανα μήνα.

Οπότε ας το ξεκαθαρίσουμε μια φορά για πάντα:

ΤΟ SEO ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟ

Πως το ξέρουμε? Λοιπόν, εδώ είναι η οργανική επισκεψιμότητα αναζήτησης στο ιστολόγιό τους τελευταίους τρεις μήνες:

2.1 εκ. επισκέψεις.. όλες λόγω του SEO. Οπότε γιατί όλοι λένε πως το SEO είναι ξεπερασμένο;
Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα, αλλά το πιο εμφανές αυτές τις μέρες σχετίζεται με τον αυξανόμενη επικράτηση των απαντήσεων σε αποτελέσματα αναζήτησης όπως αυτό:

2. Το SEO γίνεται μόνο μια φορά

Το SEO είναι σαν να πηγαίνεις στο γυμναστήριο. Είναι εντάξει να χάσετε μια προπόνηση εδώ και εκεί, αλλά τα πράγματα σύντομα αρχίζουν να καταρρέουν εάν μένετε στο σπίτι τρώγοντας μάρκες πολύ συχνά. (Πίστεψέ με, ξέρω.)

Δείτε πώς φαίνεται όταν αρχίζετε να παραμερείτε το SEO σας:

Πριν από αυτήν την περίοδο, βελτιστοποιούσα ενεργά τον ιστότοπο. Τότε, το παραμέλησα και έστρεψα την προσοχή μου σε άλλα πράγματα. Μπορείτε να δείτε ότι η επισκεψιμότητα μειώθηκε αργά τους επόμενους μήνες.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό:

  • Οι ανταγωνιστές σας σας προσπερνούν (δουλεύοντας με συνέπεια στο SEO τους).
  • Αρχίζετε να χάνετε συνδέσμους λόγω “σπασμένου συνδέσμου”.
  • Το περιεχόμενό σας χάνει “φρεσκάδα”.
  • Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι επαγγελματίες SEO (74,71%) χρεώνουν ένα μηνιαίο αποθεματοποιητή για τις υπηρεσίες τους, αντί για ωριαία χρέωση ή εφάπαξ χρέωση. Ξέρουν ότι το SEO είναι μια συνεχής διαδικασία και ότι οι πελάτες τους πρέπει να επενδύσουν μακροπρόθεσμα για να δουν αποτελέσματα.

Αυτό ισχύει για όλους τους ιστότοπους; Όχι. Υπάρχουν σπάνιες περιπτώσεις όπου ένας ιστότοπος μπορεί να παραμεληθεί για χρόνια και να συνεχίσει να προσελκύει σταθερή κίνηση κάθε μήνα.

Εδώ είναι ένα παράδειγμα:

3. Το Google κατατάσσει μόνο καινούριο περιεχόμενο

Η αναδημοσίευση περιεχομένου είναι κάτι που κάνουμε πολύ. Εάν φιλτράρουμε για αναδημοσιευμένες αναρτήσεις στο ιστολόγιο στην Εξερεύνηση περιεχομένου του Ahrefs, υπάρχουν 136 από το 2016.

Γιατί λοιπόν επενδύουμε τόση προσπάθεια για να διατηρήσουμε το περιεχόμενό μας φρέσκο αν η φρεσκάδα είναι μύθος;

Το “Freshness” είναι ένας παράγοντας κατάταξης που εξαρτάται από το ερώτημα. Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη σημασία για ορισμένα ερωτήματα από άλλα. Όλα εξαρτώνται από το εάν το “Freshness” του περιεχομένου επηρεάζει την ποιότητα του.

Το SEO εξελίσσεται συνεχώς, έτσι το “Freshness” έχει σημασία για πολλά ερωτήματα που σχετίζονται με SEO.

Για παράδειγμα, αυτό συνέβη όταν δεν ενημερώσαμε τη λίστα μας με τις κορυφαίες αναζητήσεις Google για μήνες:

Μπορείτε να δείτε ότι η επισκεψιμότητα μειώθηκε για μήνες, αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε σχεδόν μια μέρα στην άλλη όταν το ανανεώσαμε και το αναδημοσιεύσαμε. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κορυφαίες αναζητήσεις Google αλλάζουν συνεχώς, επομένως οι άνθρωποι αναμένουν “φρέσκα” αποτελέσματα.

Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν επηρεάζεται πολύ η κατάταξη αν δεν έχει ενημερωθεί το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας που έχει έναν οδηγό να για να κάνετε κάτι, όπως το ” Πως να δέσετε την γραβάτα σας”.

4. Οι Long-tail λέξεις κλειδιά βοηθάνε περισσότερο στην κατάταξη

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι οι Long-tail λέξεις-κλειδιά αποτελούνται από πολλές λέξεις, αλλά αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές. Είναι ερωτήματα με χαμηλούς όγκους μεμονωμένων αναζητήσεων. Ο αριθμός των λέξεων δεν έχει σημασία.

Για παράδειγμα, και τα δύο αυτά ερωτήματα είναι Long-tail λέξεις-κλειδιά:

Αλλά εδώ είναι το πρόβλημα: παρόλο που οι Long-tail λέξεις κλειδιά λαμβάνουν λίγες μηνιαίες αναζητήσεις, συνήθως δεν είναι πιο εύκολο να κατατάσσονται σε σχέση με τους πιο δημοφιλείς ομολόγους τους.

Για παράδειγμα, δείτε τις βαθμολογίες δυσκολίας λέξεων-κλειδιών για αυτές τις λέξεις-κλειδιά:

Παρά τη σημαντική διαφορά στους μηνιαίους όγκους αναζήτησης, οι βαθμολογίες είναι περίπου οι ίδιες. Αυτό συμβαίνει επειδή το ερώτημα χαμηλού όγκου είναι αυτό που θέλουμε να ονομάσουμε «λέξη-κλειδί υποστήριξης». Με άλλα λόγια, είναι ένας λιγότερο δημοφιλής τρόπος αναζήτησης ενός δημοφιλούς θέματος.

Συνήθως δεν είναι ευκολότερη η κατάταξη των Long-tail keywords, επειδή η Google κατατάσσει ως επί το πλείστον το ίδιο σύνολο αποτελεσμάτων όπως και για την «κύρια» λέξη-κλειδί.

5. Το διπλό περιεχόμενο έχει επιπτώσεις στο SEO

Το διπλό περιεχόμενο είναι όπου το ακριβές ή σχεδόν διπλότυπο περιεχόμενο εμφανίζεται σε περισσότερα από ένα μέρη. Μπορεί να βρίσκεται στον ίδιο ιστότοπο ή σε πολλούς ιστότοπους.

Για παράδειγμα, και οι δύο αυτές διευθύνσεις URL σας μεταφέρουν στην ίδια ανάρτηση ιστολογίου:

https://buffer.com/library/social-media-manager-checklist/
https://buffer.com/resources/social-media-manager-checklist/

Η Google είπε ότι δεν υπάρχει ποινή διπλού περιεχομένου πολλές φορές, αλλά αυτός ο μύθος συνεχίζει να ακούγεται τακτικά.

Ωστόσο, ενώ το διπλό περιεχόμενο δεν θα σας τιμωρήσει, μπορεί να προκαλέσει ζητήματα SEO όπως:

  • Ανεπιθύμητες ή μη φιλικές διευθύνσεις URL στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Αραίωση των backlink;
  • Χαμένος προϋπολογισμός για crawl.
  • Το περιεχόμενο που έχει αντιγραφεί να κατατάσεται υψηλότερα από την ιστοσελίδα σας.

Εάν ανησυχείτε πως έχετε διπλό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορες ιστοσελίδες που ψάχνουν για διπλό περιεχόμενο στο διαδίκτυο και ύστερα να διορθώσετε τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν.

6. Τα post στα social media βοηθάνε στην κατάταξη

Δεν είναι απίθανο να υποθέσουμε, στην εποχή που ζούμε, ότι όσο περισσότερο κοινοποιείται το περιεχόμενό σας σε ιστότοπους όπως το Facebook, το Twitter και το Pinterest, τόσο υψηλότερη θα είναι η κατάταξη. Σε τελική ανάλυση, εάν πολλοί άνθρωποι μοιράζονται κάτι, πρέπει να είναι ενδιαφέρον, πολύτιμο και άξιο ταξινόμησης, σωστά;

Ίσως, αλλά σύμφωνα με τον John Mueller της Google, τα post στα social media δεν επηρεάζουν άμεσα τις κατατάξεις. Αυτό πιθανώς οφείλεται στο οτι τα κοινωνικά σήματα είναι τόσο απίστευτα εύκολο να χειριστούν. Σοβαρά, ρίξτε μια ματιά στο Fiverr. Μπορείτε να έχετε χιλιάδες post με λίγα δολάρια.

Αλλά αν αυτό ισχύει, γιατί πολλές μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση μεταξύ των social media και των κατατάξεων;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος για αυτό, αλλά πιστεύουμε ότι αυτοί είναι οι δύο πιο σημαντικοί παράγοντες:

  • Περισσότερες κοινοποιήσεις οδηγούν σε μεγαλύτερη έκθεση και αυτό συχνά οδηγεί σε περισσότερα backlinks (που αποτελούν παράγοντα κατάταξης).
  • Οι σελίδες που κατατάσσονται υψηλά στο Google λαμβάνουν περισσότερη επισκεψιμότητα και αρκετά από αυτά τα άτομα θα μοιραστούν το περιεχόμενο των σελιδών στα social media.

7. Τo PPC δεν επηρεάζει την θέση κατάταξης

Ας είμαστε σαφείς: η πληρωμή της Google για διαφημίσεις δεν θα επηρεάσει άμεσα τις κατατάξεις. Όλοι λατρεύουμε τις θεωρίες συνωμοσίας, αλλά η Google δεν πρόκειται να σας κατατάξει υψηλότερα, επειδή επενδύετε τις τσέπες τους.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το PPC δεν μπορεί έμμεσα να σας βοηθήσει στην κατάταξης της ιστοσελίδας σας.

Και αυτό γιατί οι διαφημίσεις του PPC μπορούν να βοηθήσουν στα backlinks.

Δεν μας πιστεύετε; Πρόσφατα ξοδέψαμε 1.246 $ σε διαφημίσεις Google με σκοπό το Link building σε ένα από τα post του blog μας. Το αποτέλεσμα? Backlinks από έντεκα νέους ιστότοπους.

Τώρα, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρέξετε οποιαδήποτε παλιά καμπάνια του PPC και να αποκτήσετε Backlinks. Πρέπει να είναι στρατηγικά σωστά δομημένη, με σύγχρονους μεθόδους προκειμένου να δείτε αποτελέσματα.

8. Τo PageRank δεν βοηθάει πλέον

Το PageRank είναι το θεμέλιο της Google. Εξετάζει την ποσότητα και την ποιότητα των επιστροφής για να κρίνει την αξία μιας σελίδας.
Η Google επιβεβαίωσε ότι το PageRank εξακολουθεί να αποτελεί παράγοντα κατάταξης το 2018.Αλλά από τότε που η Google διέκοψε τις δημόσιες βαθμολογίες PageRank το 2016, ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν βοηθάει πλέον στο SEO.

Υπάρχει αναμφίβολα κάποια αξία σε αυτό το επιχείρημα. Σε τελική ανάλυση, δεν έχει νόημα να μιλάμε για μια μέτρηση που δεν μπορούμε πλέον να δούμε. Αλλά το γεγονός είναι ότι το PageRank εξακολουθεί να βοηθάει στην κατάταξη, πράγμα που σημαίνει ότι η ύπαρξη συνδέσμων υψηλής ποιότητας προς τις ιστοσελίδες σας εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία.

Αυτό υποστηρίζεται περαιτέρω από το γεγονός ότι η βαθμολογία διευθύνσεων URL (UR) του Ahrefs συσχετίζεται με την επισκεψιμότητα αναζήτησης (Search traffic):

Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με το UR, είναι η μέθοδος μέτρησης ιστοσελίδων που χρησιμοποιούμε και λειτουργεί με παρόμοιες – αλλά όχι ακριβώς ίδιες – αρχές με τον αρχικό τύπο PageRank της Google.

9. Τo SEO αφορά μόνο την κατάταξη στα αποτελέσματα

Όλοι θέλουν να έχουν κατάταξη στην πρώτη θέση, αλλά αυτό συμβαίνει συνήθως επειδή υποθέτουν ότι η νούμερο ένα θέση έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τις άλλες θέσεις.
Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει πάντα. Η μελέτη μας για 100.000 αναζητήσεις δείχνει ότι η κορυφαία σελίδα λαμβάνει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα αναζήτησης σε ποσοστό 49 %.

Γιατί; Επειδή οι περισσότερες σελίδες έχουν επισκεψιμότητα από πολλές λέξεις-κλειδιά, όχι μόνο από μία.

Για παράδειγμα, δείτε τις σελίδες με την υψηλότερη κατάταξη για “high protein diet”. Η σελίδα στη δεύτερη θέση λαμβάνει περισσότερη εκτιμώμενη επισκεψιμότητα από τη σελίδα στην πρώτη θέση επειδή κατατάσσεται για περισσότερες δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά.

Το μάθημα που παίρνουμε εδώ είναι ότι ήρθε η ώρα να σταματήσετε να στοχεύετε για τις πρώτες θέσεις κατάταξης και να αρχίσετε να εστιάζετε στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το πώς να το κάνετε εδώ, αλλά τα βασικά είναι:

  • Καλύψτε το θέμα σας σε μεγαλύτερο βάθος.
  • Δημιουργήστε περισσότερα backlinks για να ενισχύσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

10. Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά δεν είναι σημαντική

Δεδομένου ότι οι περισσότερες σελίδες κατατάσσονται για εκατοντάδες ή χιλιάδες λέξεις-κλειδιά, δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι ορισμένοι πιστεύουν ότι η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι νεκρή. Ποιος είναι ο λόγος βελτιστοποίησης για μία λέξη-κλειδί όταν πιθανότατα θα έχετε επισκεψιμότητα από εκατοντάδες από αυτές;

Αυτή είναι μια λανθασμένη λογική, επειδή η δημοτικότητα μιας λέξης-κλειδιού συνήθως ευθυγραμμίζεται με τη συνολική δυνατότητα επισκεψιμότητας αναζήτησης του θέματος.

Για παράδειγμα, δείτε αυτές τις δύο λέξεις-κλειδιά:

Η δεύτερη λέξη-κλειδί έχει το μισό όγκο αναζήτησης της πρώτης. Και αν κοιτάξουμε την εκτιμώμενη επισκεψιμότητα σε κάθε σελίδα κορυφαίας κατάταξης, βλέπουμε ότι η ιστοσελίδα που κατατάσεται για την λέξη-κλειδί με τον μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης αποκτά μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα.

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών βοηθά επίσης να διασφαλίσετε ότι καλύπτετε τον πιο δημοφιλή τρόπο αναζήτησης ενός θέματος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό αν θέλετε να προσελκύσετε τη μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα στη σελίδα σας.

Πηγή: https://ahrefs.com/blog/seo-myths/

Συμπερασματικά

Είναι αυτή μια εκτενής λίστα με όλους τους μύθους σχετικά με το SEO; Φυσικά και όχι. Αυτοί είναι απλά μερικοί από τους πιο συνηθισμένους που συναντούμε ξανά και ξανά, οπότε είναι πολύ σημαντικό να τους αγνοήσετε πλήρως και να ακολουθείσετε μια σωστή τεχνική SEO, προκειμένου να δείτε την ιστοσελίδα σας να κατατάσεται στις πρώτες θέσεις αναζήτησης.

Comments are disabled.